czwartek, 4 października 2012

G-Dragon - Crayon

Właściwie to nie wiem od czego zacząć... A wiem! Niedawno przeprowadziłam ważne badania w terenie... i doszłam do wniosków - niektórzy na prawdę czytają co pisze. <hahhahhahah> (Dziękuje tym 5% pipupli - czyt. ludzie) Jak już wspominałam podczas innych postów dotyczących nowego albumu G-dragona WSZYSCY NA TO CZEKALIŚMY. Wszystkie piosenki są tak różne, jak zrobione do nich teledyski. Dlatego też chce trochę wspomnieć o innych piosenkach.
3. (kolejność według albumu) Na nowym albumie znajduje się  piosenka którą tak kocham ^^ jej angielski tytuł to Finally, jest to duet GD`iego  z tajemniczą dziewczyną z nowego zespołu od YG. Nie wiem jak wam, ale mi się podoba barwa jej głosu. NIE MOGĘ SIĘ DOCZEKAĆ ICH DEBIUTU! W końcu ta wytwórnia nigdy nie zawodzi. Raczej nie doczekamy się teledysku do tej piosenki, ale ja wole oszukiwać się do końca.
Według mojej oceny piosenka zasługuje na 8/10
1.  ONE OF A KIND! To chyba najbardziej wpadająca w ucho piosenka z albumu G-dragona. W moim Izzy rankingu daje jej 9/10
5. Missing You- nie mam nic do tej piosenki... nie jest moją ulubioną, ale jest OK. Istnieją plotki o tym, że zostanie do niej wydane Mv, więc może będzie okazja wspomnieć o tej piosence więcej ^^ Jak dla mnie 7/10
4. That XX -  Kocham!!! Najśliczniejsze tłumaczenie, śliczny teledysk, ale ta nutka blues`owa lekko mnie na początku odstraszyła... ale i tak daje 10/10 
6. Today - z góry mówie ... <Prosze mnie nie bić> pomimo POWER`a tej piosenki nie przepadam za nią .... nie jest najlepszą piosenką z tego albumu. 5/10
7. Bonus albumowy - Light It Up, piosenka jest genialna! Mam ją ustawioną na budzik, żeby bardziej chciało mi się wstawać do szkoły o 5.40 pfffffffffffffffffff Jak dla mnie to 8/10
2. Piosenka jest totalnie szalona, jak teledysk i jak ... MOJA NOWA KLASA ^^ hahahhaha Oczywiście chodzi o Crayon. Ocena : 10/10



















Jezu!!! On się potnie tą maszynką ... ... ... a właściwie co on goli??












Nie wiem dlaczego, ale ten moment w teledysku: Kan mi youn - won't meet you
 od 0.50 Nioo ale wersja GD bardziej kojarzy mi się z moim wstawaniem rano do szkoły, nawet reakcja : Eeee...
















Nie powiem, ale swotko mu w wersji "mały żołnierz w bunkrze"






Przypominają mi się wszystkie stare filmy ... widząc to już wiem kto nakręcił film Godzilla ^^




















Wydaje mi się, że GD wzorował się na reakcji jego fanów na widok jego nowego MV ^^











AAAAAAaaaaaaaaaaaaaaaaa!!! Ja sobie patrze ... wychodzi jakiś lachon z nogami do nieba, obraca się ... kto to? G-DRAGON!!! Mam wstrząs !!!











Właściwie to tego nie skomentuje. Moja mama weszła na tej scenie do mojego pokoju i na widok G-dragona zrobiła taką minę, jak ja kiedy w szkole pytali, czy coś pamiętamy z gimnazjum xD

















OMG jak zobaczyłam GD`iego w autku to już wg nie wiedziałam co oglądam! Uwielbiam to Mv (wcale nie za to, że jak go widzę, to wiem że ktoś robił głupsze rzeczy niż ja ^^)









A już myślałam, że tylko Joon z Mblaq jest fanem aerobiku
Hmmm chyba też będę musiała polubić ^^



























TEKST:

Get your crayon
Get your crayon
Meori eokkae mureup bal

Swag check swag check
Meori eokkae mureup bal
Swag check swag check

Ajikdo kkulliji anha yes i’m a pretty boy
Nan naradanyeo so fly nallari boy
Wolhwasumokgeumtoil nan bappa oppa nappa baaaad boy
I’m a g to the d gold n diamonds boy
Nuga anirae u know i beez that
Oneurui dj naneun cheori neoneun miae
Agassi agassi nan sungyeolhan jiyongssi
Iri wabwayo gwiyomi ne namjachinguneun jimotmi
Neon machi darmatji nae isanghyeong so give me some
Gimtaehuiwa gimhuiseon oh my god jeonjihyeon
Why so serious?
Get your crayon get your crayon get your cray get your crayon
Get your crayon get your crayon get your cray get your
Why so serious?
Come on girls come on boys come on come on
Get your crayon crayon come on girls come on
Boys come on come on get your crayon crayon
Meori eokkae mureup bal swag
Nae kadeuneun black muhandaero ssak geulgeobeoryeo
I noraen crack muhangwedo hwak dollyeobeoryeo
Gam tteoreojin bundeulkke nan han geuru gamnamu
Kotdae nopeun bundeulkke gijukji annneun kkangdagu
Eojungigeon tteojungigeon pyeongyeon eobsi crayon
Jal nagadeon mangnanigeon chabyeol eobsi crayon
Hana dul three four watda gatda dolligo
Chabunhage slow it down simsimhamyeon jom deo ppareuge dallyeora
Seoul daejeon daegu busan sonppyeogeul chimyeonseo
Noraereul bureumyeo jeulgeopge gachi chumeul chwo
Ringgaringgaring pateuneo bakkwo
Meori eokkae mureup bal mureup bal momeul heundeureo rock
Why so serious?
Get your crayon get your crayon get your cray get your crayon
Get your crayon get your crayon get your cray get your
Why so serious?
Come on girls come on boys come on come on get your crayon crayon come on girls come on
Boys come on come on get your crayon crayon get your crayon crayon
Come on girls come on boys come on come on come on come on
Come on girls come on boys come on come on come on come on
Meori eokkae mureup bal swag

TŁUMACZENIE :

G Dragon - Crayon

Weź swoje crayon¹
Głowa, ramiona, kolana, stopy²
Styl sprawdź styl sprawdź
Weź swoje crayon
Głowa, ramiona, kolana, stopy
Styl sprawdź styl sprawdź

Nie jestem jeszcze wadliwy, tak jestem ślicznym chłopcem
Lecę, tak bardzo lecę narlalee³ chłopak
Pon, wt, śr, czwt, pt, sob, nd - jestem zajęty, ten oppa⁴jest niegrzeczny/zły, niegrzeczny chłopiec
Jestem G do D, złoty i diamentowy chłopiec
Kto mówi, że nie jestem? U know I beez that⁵
Dzisiejszy DJ, będę Chulyi, ty Miae⁶
Przepraszam, panienko⁷... panienko jestem niewinny Ji Young⁸
Chodź tutaj ślicznotko, twoim chłopakiem jest Jimotmee⁹
Jesteś taka bliska mojemu idealnemu typowi, więc daj mi trochę
Kim Tae Hee, Kim Hee Sun , och mój Boże Jun Ji Hyun ¹⁰

Dlaczego tak poważnie
Weź swoje crayon weź swoje crayon weź swoje crayon weź swoje crayon
Weź swoje crayon weź swoje crayon weź swoje crayon weź swoje
Dlaczego tak poważnie
Dalej dziewczyny, dalej chłopaki, dalej dalej weź swoje crayon crayon
Dalej dziewczyny, dalej chłopaki, dalej dalej weź swoje crayon crayon
Głowa, ramiona, kolana, stopy styl

Moja karta kredytowa jest czarna, nie ma limitów
Moja piosenka to crack¹¹, ustaw ją na nieskończone powtarzanie
Dla wszystkich, którzy stracili zmysły jestem drzewem persymonek¹²
Jestem ostrym facetem, nie denerwuje się gdy ktoś mnie lekceważy
Bez uprzedzenia, wszyscy, crayon
Bez dyskryminacji czy jesteś zwycięzcą czy przegranym, crayon

Jeden dwa trzy, tam i z powrotem kręć się
Spokojnie, zwolnij, jeśli się znudzisz, biegnij szybciej
Klaszcz, Seul, Daejeon, Daegu, Busan¹³razem szczęśliwie śpiewajcie i tańczcie
Ling-ga ling-ga zmieńcie partnerów, głowa, ramiona, kolana, stopy, potrząśnijcie ciałem, bujajcie

Dlaczego tak poważnie
Dalej dziewczyny, dalej chłopaki, dalej dalej weź swoje crayon crayon x2
Weź swoje crayon crayon
Dalej dziewczyny, dalej chłopaki, dalej dalej dalej dalej
Głowa, ramiona, kolana, stopy styl

¹nie będę tłumaczyć tego słowa w piosence - dosłownie oznacza kredkę, a cały zwrot weź swoją kredkę, ale jak GD sam tłumaczył chodzi mu tutaj o slangowe znaczenie szaleć, wariować, dlatego nie jestem pewna jak to przełożyć, może coś jak weź swoje szaleństwo może zaszalej... nie jestem pewna
²możliwe nawiązanie do dziecięcej piosenki do nauki części ciała po angielsku, ale to tylko moje przypuszczenie
³pierwsze znaczenie to ekscentryczna i płytka osoba, drugie to określenie na młodszą generację, osobę, która sprzeciwia się obowiązującym skostniałym zasadom zachowania, ktoś wyjątkowy i innowacyjny - podejrzewam, że tutaj trzeba raczej brać pod uwagę drugie wyjaśnienie :), dodatkowo słowo narlda oznacza latać, więc mamy tu do czynienia z grą słów
⁴zwrot używany przez dziewczynę do starszego chłopaka lub brata
⁵i znowu jakiś ang slang - według słownika wyrażeń slangowych beez to inaczej bi*ch stworzone przez rapera Mac Dre, jako czasownik może podobno oznaczać zanudzić, uczynić coś mało zabawnym, ale kompletnie nie wiem co mieli na myśli używając tu tego słowa, może jakaś wariacja z tym b*tch w znaczeniu czasownikowym
⁶sławny duet w latach 90'
⁷nie w obraźliwym znaczeniu, dawne określenie młodych dziewcząt, do których jeszcze nie mówiono pani
⁸prawdziwe imię GD - Kwon Ji Young
⁹zwrot oznaczający przepraszam, że nie mogłem cię ochronić/obronić/zająć się tobą
¹⁰koreańskie aktorki znane ze swojej urody
¹¹prawdopodobnie odnosi się nazwy silnie uzależniającego narkotyku - krystalicznej formy kokainy albo nawiązuje to terminu informatycznego, którym określa się grupę niewielkich programów łamiących i obchodzących zabezpieczenia w oprogramowaniach, grach - czyli w przenośni - piosenka jest najlepsza
¹²gra słów - w koreańskim słowo zmysły i persymonki są homonimami (słowa brzmiące tak samo, ale o innym znaczeniu)
¹³największe koreańskie miasta


http://szczyptaorientu.blogspot.com/2012/09/g-dragon-crayon-2012-tumaczenie.html - tłumaczenie z tej strony xD




IZZY xD

1 komentarz: