poniedziałek, 1 lipca 2013

EXO - Wolf

Jejkuu! Naprawdę jestem w tyle... Dopiero teraz biorę na ruszt EXO, chociaż jest jedna ciekawa rzecz... piosenka została wydana bardzo, bardzo dawno (tak mówię też o tej wersji Wolfa, która wciekła do sieci wcześniej, niż ta oryginalna) a jeszcze mi się nie znudziła. Tak! LOVAM TEN SONG i mam totalną fazę (ostatni raz słuchałam tak piosenki w kółko i w kółko, jak 2ne1 wydały I`m the Best) Chociaż różnica między tymi dwoma wersjami "ulfa" była tylko taka, że zmienili sposób zaśpiewania "ah saranghaeyo" i wymowa "Wolf = Ulf (tak jakby ktoś nie wiedział). Oczywiście znów mamy do czynienia z dwoma wersjami: koreańską i chińską, ale przecież podobno EXO JUŻ SĄ JEDNOŚCIĄ (yaoistki... nie przesadzać z tą jednością xD )












Taa to ta jedna z moich ulubionych scen - "Szalona wierzba". Jak zobaczyłam to na zapowiedziach, byłam pewna, że tam jeden stoi, na drugim. :D (To nie jest żadna "ilustracja" dla yaoistek, chociaż przyznam szczerzę, że ilość ff z Exo wzrosła po wydaniu Ulfa xD - oczywiście ku uciesze fanek... i mojej) 
Skoro tak szybko poruszyłam ten temat. Wpadłam kiedyś na pomysł, żeby całe wakacje pisać do Luhana : "POWINIENEŚ BYĆ Z SEHUNEM" - gdyby nie to, że jak to pięknie skomentowała moja koleżanka: "Oni mają tylko jakieś chińskie facebooki :D" 

EXO : 


Ty widzisz: 



Ja widzę: 







Ty widzisz: 




Ja widzę: 







Ty widzisz:


Ja widzę: 








Ty widzisz: 


Ja widzę: 


<taa to czerwona panda?> 





Ty widzisz: 




Ja widzę: 


KAI: To był mój cylinder! 






Ty widzisz: 



Ja widzę: 

<sorry - nie mogłam się powstrzymać>






Ty widzisz: 

  

Ja widzę: 




Ty widzisz: 




Ja widzę: 
<tych ciastek - dwanaście!> 


LIVE: 



















Często, jak wracam do zespołów, które zadebiutowały rok temu, to mimowolnie je porównuje. Jak B.A.P, Nu`est, no i EXO. Wrzucam je wszystkie do jednego worka podpisanego: "Oczekuje na coś fajnego". Nic dziwnego, że Wolf jest tak dopracowane. Uwielbiam ten koncept, tak jak całą legendę do MAMA (te super moce EXO)









Dla tych, którzy jeszcze się nie domyślili... w zapowiedziach EXO, (na które wszyscy narzekali, bo było ich 3618273618 a wszyscy już czekali na ich debiut) są piosenki z tego albumu. Wyciągając daleko idące wnioski, można stwierdzić, że może jeszcze jakieś pojawią się w przyszłości, z tych zapowiedzi: 






























































TEKST : 



EXO - K:

[Chanyeol] chokiwa danbeone neukkyeo neol hanibe chijeuchoreom jibeoheulteda

[Kris] hyagi matgo, saekkal eumihago wainboda wahage jabameogeulteda

[Kai] ah keureonde baltobe himi bbajyeo ibmatkkaji ey~ eobseojyeo
hokshi naega apeungolka byeongirado geollingeoni 

[All] yeah keunil naddae

[Sehun] jeongshincharyeo eojjida ingan naega mameul bbatgyeo beoryeonna

[Baekhyun] geugon hanib geori bbunirako


[Chanyeol/Kai] Hey hak mureo keu daeum mak mak handeula jeoshinilhgae

Hey [Chanyeol] ja anhebon seutaillo jeo keun boreumdari jigijyeone hechiwora


[All] geurae wolf naega wolf Ahu~
[Kai] ah saranghaeyo

[Luhan] nan neukdeko nyeon minyeo

[All] geurae wolf naega wolf Ahu~
[Luhan] ah saranghaeyo

[Kai] nan neukdeko nyeon minyeo


[Luhan] geobu hal su eobshi gangryeolhan i neukkime bbajyeo beoryeo nareul nwasseo
[Baekhyun] nan dansunhange joah nae soke suneoissdeon geoshi jigeum nunddeosseo

yeah


[Suho] keunyeol jom bwa gongpoe bbajyeo nun ape situation i hae mothae mothae

[D.O] jeo deoreoun neukdae nomi gyeolguk nal jaba meogeutji

[Lay] keuge aninde sarange bbajingeobnida

neomu areumdaweo areumdaweo areumdaweo (wolf)

geudae nae nima nae nima nae nima (wolf)

nareul duryeoweo duryeoweo duryeoweo ma

Mwahaha~

naneun teukbyeoran teukbyeoran teukbyeoran (wolf)

geudael saranghaneun saranghaneun saranghaneun (wolf)

nege nuni meon nuni meon nuni meon (wolf)

[All] Hey hak mureo keu daeum mak mak handeula jeoshinilhgae

Hey [Xiumin] ja anhebon seutaillo jeo keun boreumdari jigijyeone hechiwora


[All] geurae wolf naega wolf Ahu~
[Lay] ah saranghaeyo

[Tao] nan neukdeko nyeon minyeo

[All] geurae wolf naega wolf Ahu~
[Sehun] ah saranghaeyo

[Xiumin] nan neukdeko nyeon minyeo


[Kai] neol motggeun gesseo keunil nasseo [D.O] Ooh~ Ooh~ Ooh~ Ooh~ Ooh~

[Kris] neol motggeun gesseo keunil nasseo [Baekhyun] Yeah~Aah~Aah~Aah~Aah~


[Suho] jeo norandari nareul nollyeo neoreul kajilsu eobdago [Chanyeol] neoneun keunyang 

geochin yasuinde [D.O] keuddaen malhalgamyeon kkeojyeo piryohadamyeon nal bakkwo

[Chen] keunyeol jeoldae bonael su ga eobseo


[D.O] geobu hal su eobshi gangryeolhan

i neukkime bbajyeo beoryeo nareul nwasseo

[Baekhyun] nan dansunhange joha

nae soke suneoissdeon geoshi jigeum nunddeosseo


[Kai] geobu hal su eobshi gangryeolhan

i neukkime bbajyeo beoryeo nareul nwasseo

[All] nan dansunhange joha

nae soke suneoissdeon geoshi jigeum nunddeosseo


[All] geurae wolf naega wolf Ahu~
[Kai] ah saranghaeyo

[Kris] nan neukdeko nyeon minyeo

[All] geurae wolf naega wolf Ahu~
[Lay] ah saranghaeyo

[Kai] nan neukdeko nyeon minyeo

EXO - M:

Kris] Ye xing de ben neng nan kang ju
Duo muo xiang yao yi kou tun xia tian de xiang mi de ni
[Chanyeol] Xian wen xiang wei xin shang ni de xi ni
Wo yong pin chang hong jiu na yang de you ya xiang yong ni
[Tao] Ah wei he wo na shuang bi shi qu li qi mei le shi yu eh~ bu jian le
Wo zen me hui shi chang guai yi bu xiang zi ji shi fou de bing
[all] Ah zen me ban hao!
[Luhan] Kuai xing guo lai bie luan cai zhe zhong gan jue jue dui bu ke neng shi ai
[Baekhyun] Ta zhi shi jin wan de wan can
[all] HEY bie da rao gao su wo ta shi lie wu bie zai duo xin
HEY [Tao] Jiu shi bu tong Style le, deng dao man yue sheng qi zhi qian yi diang yao zhua dao ni
Wo shi WOLF yi tou WOLF Awuuuu~ Ah! Saranghaeyo
Ni shi mei nu wo shi lang
Wo shi WOLF yi tou WOLF Awuuuu~ Ah! Saranghaeyo
Ni shi mei nu wo shi lang
Hao xiang zou ru ni gei de mi gong
Diao jin xian jin zhi hou zheng zha zhi hui geng tong
[Baekhyun] Wo mu du nei xin yuan lai na ge wo man man zhang kai ru hui yan ban de tong kong
[Chen] YEAH kan kan ta de yan zhong de kong ju
Zai zuo gu you pan que shi zhao bu dao lu tao li
[D.O.] Wo xin li xiang na yi tou shou jiang hui si lie wo de shen ti
[Suho] Dan ta bu ming bai wo yi jing xian ru le kuang lian
[Lay] Zhi xiang wan mei de wan mei de wan mei de ni!
[Kris] Cheng wei wo de ai wo de ai wo de ai Woo~!
[Lay] Bu yao zai tao bi zai tao bi zai tao bi wo
ah ha
[Chen] Bi jin feng kuang de feng kuang de feng kuang de Wolf!
[D.O./Xiumin/Tao] Bei ni kun zhu de kun zhu de kun zhu de Wolf!
[all] Che di mang mu de mang mu de mang mu de Wolf!
[all] HEY bie da rao gao su wo ta shi lie wu bie zai duo xin
HEY [Xiumin] Jiu shi bu tong Style le, deng dao man yue sheng qi zhi qian yi diang yao zhua dao ni
[all] Wo shi WOLF yi tou WOLF Awuuuu~ Ah! Saranghaeyo
[Tao] Ni shi mei nu wo shi lang
[all] Wo shi WOLF yi tou WOLF Awuuuu~ Ah! Saranghaeyo
[Lay] Ni shi mei nu wo shi lang
[Kai] Wo shou gou mao dun fa nu kuang hou
[Tao] Ren bu liao shang yin jiu nan hui tou
[Chen] Shui~~~
[Lay] Zhe huang se man yue zai chao xiao wo huo de bu xiang ye shou tong kuai
[Kris] Zhi zhui qiu zhe yang huang miao de ai
[Luhan] Pin ming xiang zhuan bian wo dan ta zai ye kong zhi shang fa le feng
[Chen] Ke shi wu fa zu zhi rang wo ai ta





































TŁUMACZENIE: 

EXO - K:

Czuję coś niezwykłego, czuję to teraz.
Wezmę Cię do ust jak kawałek sera.
Obwącham Cię, ocenię twój kolor.
Zjem Cię z większą subtelnością niż piję wino.
Ah, siła w moich pazurach zmalała, więc mój apetyt zniknął.
Może jestem chory. Czy ja zachorowałem?
Tak, jestem w tarapatach. 
Weź się w garść. Jak mogłeś pozwolić skraść swe serce człowiekowi?
To tylko człowiek, zwykła przekąska.

Hej gryź mocno, a potem potrząsaj, potrząsaj póki nie straci świadomości.
Hej zrób to w stylu, którego dotąd nie próbowałeś.
Przed pełnią księżyca, pozbądź się tego.

Tak wilkiem. Jestem wilkiem. Awhooo ~
Ah kocham Cię ~
Jestem bestią, a ty piękną kobietą.(x2)

Zatraciłem się w tym zniewalającym, silnym uczuciu i muszę odpuścić.
Chciałbym być zwyczajny.
To coś ukrytego wewnątrz mnie, zbudziło się teraz.

Ejjahh ~ Spójrz na tą przerażoną dziewczynę.
Nie rozumie, nie rozumie sytuacji, którą ma przed oczyma.
‘Ten okropny wilkołak zje mnie.’
Nie to nie tak. Ja zakochałem się w tobie.

Tak piękna, piękna, piękna.(Wilk)
Ty jesteś moją boginią, boginią, boginią.(Wilk)
Nie bój się mnie, nie bój się, nie bój się.(Wilk)

Mwahaha~

Jestem wyjątkowy, wyjątkowy, wyjątkowy.(Wilk)
Ja cie kocham, kocham kocham.(Wilk)
A ty tego nie widzisz, nie widzisz, nie widzisz.(Wilk)

Hej gryź mocno, a potem potrząsaj, potrząsaj póki nie straci świadomości.
Hej zrób to w stylu, jakiego dotąd nie próbowałeś.
Przed pełnią księżyca, pozbądź się tego.

Tak wilkiem. Jestem wilkiem. Awhooo ~
Ah kocham Cię ~
Jestem bestią, a ty piękną kobietą.(x2)

Nie mogę się tobą nacieszyć. Jestem w tarapatach.
Ooh ooh ooh ooh ooh ooh ooh ooh
Nie mogę się tobą nacieszyć. Jestem w tarapatach.
Ooh ooh ooh ooh ooh ooh ooh ooh

Ten żółty księżyc przeszkadza mi, dlatego nie mogę cię mieć.
‘Ale ty jesteś tylko brutalną bestią'. 
Jeśli masz zamiar dalej mówić takie rzeczy, odejdź. Jeśli mnie potrzebujesz, zmień mnie.
Nigdy nie pozwolę jej odejść.

Zatraciłem się w tym zniewalającym, silnym uczuciu i muszę odpuścić.
Chciałbym być zwyczajny
To coś ukrytego wewnątrz mnie, zbudziło się teraz.(x2) 

Tak wilkiem. Jestem wilkiem. Awhooo ~ 
Ah kocham Cię ~
Jestem bestią, a ty piękną kobietą.(x2)

EXO -M: 

Trudno oprzeć się dzikim instynktom
Chciałbym pochłonąć cię słodką jak miód, w jednym kawałku

Czuję twój zapach, podziwiając twą znakomitość
Napawam się tobą w sposób, w jaki rozkoszuję się czerwonym winem 

Dlaczego me ramiona osłabły? Kiedy straciłem apetyt? 
Eh, przepadł
Dlaczego nie jestem sobą, nie zachowuję się jak ja, czyżbym zachorował? 

Ah~Co powinienem zrobić?

Proszę obudź się, przestań zgadywać, to nie może być miłość
Ona jest tylko dzisiejszą kolacją
Nie utrudniaj, powiedz, że ona jest tylko ofiarą, nie myśl o tym zbyt wiele
Tym razem to inny styl
Muszę cię dopaść nim księżyc będzie w pełni

Jestem wilkiem, wilkiem! Awuuuu~
Ah! Kocham cię!
Jesteś pięknością, a ja wilkiem.
Jestem wilkiem, wilkiem! Awuuuu~
Ah! Kocham cię!
Jesteś pięknością, a ja wilkiem.

To jakbym znalazł się w labiryncie, stworzonym przez ciebie
Wpadłem w pułapkę, a próba ucieczki jedynie zwiększy ten ból
Zaglądam w głąb swego serca
W którym powoli budzą się płomienne oczy

Spójrz na przerażenie w jej oczach
Rozgląda się, ale nie może znaleźć drogi ucieczki
Bestia w moim sercu wkrótce rozerwie moje ciało na kawałki
Ale ona nie rozumie, że szaleńczo się zakochałem

Chcę tylko idealnej, idealnej, idealnej ciebie!
Byś stała się moją miłością, miłością, miłością
Nie uciekaj, nie uciekaj, nie uciekaj przede mną
Zbliż się do szalonego, szalonego, szalonego wilka!
Uwięzionego, uwięzionego, uwięzionego przez ciebie wilka!
Całkowicie zaślepionego, zaślepionego, zaślepionego tobą wilka!

Proszę obudź się, przestań zgadywać, to nie może być miłość
Ona jest tylko dzisiejszą kolacją
Nie utrudniaj, powiedz, że ona jest tylko ofiarą, nie myśl o tym zbyt wiele
Tym razem to inny styl
Muszę cię dopaść nim księżyc będzie w pełni

Jestem wilkiem, wilkiem! Awuuuu~
Ah! Kocham cię!
Jesteś pięknością, a ja wilkiem.
Jestem wilkiem, wilkiem! Awuuuu~
Ah! Kocham cię!
Jesteś pięknością, a ja wilkiem.

Miałem dość, zawyłem złowrogo
Nie mogę tego znieść, ciężko jest przełamać uzależnienia
Ten żółty księżyc drwi ze mnie, gdyż nie mogę żyć prymitywnie jak bestia
Po prostu pozbądź się tej absurdalnej miłości
Desperacko chciał mnie zmienić, jednak oszalał na nocnym niebie
Nic mnie nie powstrzyma, pozwól mi ją kochać

To jakbym znalazł się w labiryncie, stworzonym przez ciebie
Wpadłem w pułapkę, a próba ucieczki jedynie zwiększy ten ból
Zaglądam w głąb swego serca
W którym powoli budzą się płomienne oczy

To jakbym znalazł się w labiryncie, stworzonym przez ciebie
Wpadłem w pułapkę, a próba ucieczki jedynie zwiększy ten ból
Zaglądam w głąb swego serca
W którym powoli budzą się płomienne oczy

Jestem wilkiem, wilkiem! Awuuuu~
Ah! Kocham cię!
Jesteś pięknością, a ja wilkiem.
Jestem wilkiem, wilkiem! Awuuuu~
Ah! Kocham cię!
Jesteś pięknością, a ja wilkiem.

tłumaczenie ze strony: http://www.tekstowo.pl/





Zostawcie komentarz: "Izzy lecz się - też się liczy" :D 


IZZY    :D 

3 komentarze:

  1. Umarłam z tymi porównaniami "Ty widzisz - ja widzę"... Serio, zabiłaś mnie. xD Co najlepsze - większość się pokrywała z moimi "wyobrażeniami". XD Świetna notka. ^^

    OdpowiedzUsuń
  2. Całkowicie zgadzam się z komentarzem powyżej. :D
    Nie jestem aż tak wielką fanką EXO. Cały czas nie mogę się do nich przekonać, ale z tym wiąże się dłuższa historia... Jednak Wolf... xD Motyw MV, jak i piosenka -podoba mi się. :)
    A Twój post ocieka zachwytem. Nie mogę się napatrzeć. :D Mam podobnie, jeśli w grę wchodzi SJ... W każdym innym wypadku mój wewnętrzny spokój nie opuszcza mnie nawet na krok. Ewentualnie pozwala poskakać z radości, ale to nie za długo. xD
    Pozdrawiam cieplutko kolejną zakręconą fankę k-pop'u. ;**

    OdpowiedzUsuń
  3. http://3.bp.blogspot.com/-Bnuweu_-I3o/UdCohR9FRhI/AAAAAAAAkS4/N1wY2L2QuPI/s320/tumblr_m3huxkHlsO1qbctiho1_500.gif wiesz może skąd jest ten gif/ ;c

    OdpowiedzUsuń